Thursday, June 9, 2011

aarrrggghhh!!! buah niee...!!

assalamualaikum..hyee...hoiii...hehe...setelah sekian lame aku x mluangkan mse dgn blog aku nie..akhirnye aku post jgak someting nie *tu pon bab intan da mncantikkan blog aku nie..jd smgat laa skit..hehe...:p ok2 kmbali kpd tajuk yg aku tlis kat atas tu..sbnrnye rambut aku da ditumbuhi buah..sbnrnye da lame tapi mls nk care je..tp sjak due menjak nie aku rase serabut gler kot dgn buah2 yg ade kat rambut aku nie...ase nk botak an pale pon ade..hahaha!p aku ase buah rambut nie mmg selalu laa ade kat rmbut org2 lain pon especially pompuan n yg bertudung..ape tak nyee..pg2 pas mandi takkan nk tunggu rambut kering dulu baru nk pakai tdung msti laa sarung je tudung tu...mane tak bertambah subur buah2 yg ade tu..hahaah...so dsebab an tu meh laa nk share skit petua2 tuk nk ilang an buah rambut nie stlah menelaah sumber2 yg ade di internet...:D


1.Ramas daun pinang.Kemudian campurkan sedikit garam kasar dan air.Sapukan pada rambut biarkan 30                minit dan bilas.Lakukan 2 minggu sekali.
-petua nie mmg nmpk sng dibuat..tp msalah nye msti laa kte nk yg bhn senag dicarikan..daun pinag tu leh dpt kat ane ea..?? urmm...


2.Tumbuk daun inai dan lumurkan di seluruh rambut.Tunggu sejam da bilas..
-ok petua nie aku ase x bape sesuai laa ag2 kene pakai inai..pas2 siap ade gak aku ase rmbut korang jadi wrne oren..hahahaha!


3.Panaskan sedikit minyak kelapa. Apabila suam sapukan pada rambut dan biarkan sebentat kemudian cuci seperti biasa Amalkan setiap hari. Dalam masa seminggu anda akan dapat melihat perubahannya. Selain dari mengatasi rambut berbuah, rambut akan turun kelihatan hitam dan bersinar.
-petua nie..urmm nie pon ase aku akn mls nk membuat nye..nk cri mnyak kelapa celah ane..


4.Basuh rambut dengan santan kelapa dan bilas..
-petua nie aku ase orait laa..mcm sng je nk wat korang ambik je santan yg mak korang nk wat gulai tu pe ssoh..haha! jimat kos x pyah nk beli2..hehe...


5.Bagi sesiapa yg da mls sgt nk wat petua2 yg ade..korang boleh laa potong rambut tu smpai pendek and jgn pakai tudung or ikat rambut mse rambut basah...kmpem2 laa buah tumbuh alek..




sbnrnye bnyk ag cre2 tuk nk hilangkan buah rambut nie..p yg nie laa aku dpt kongsi kan ngan korang and try laa wat lau mnjadi g tau laa ea..ane tau aku leh wat jgak ke..hehe..p dlm bnyk2 nie aku ase aku nk try yg gne santan tu laa..hehe..pe2 pon selamat mencuba ea..:))

No comments:

Post a Comment